Pszichológiával foglalkozó blog

Pszichológiával foglalkozó blog

Egy kicsit felbosszantott egy blog

2017. május 15. - Citrullus

Az antidepressánsról való leszokásom témaköréből még annyit irnék hogy azért nem készült el több bejegyzés mert sajnos nem sikerült leszoknom róla. Vagyis hogy de! Sikerülhetett volna mivel nem szedtem majdnem öt napig. Azonban ezt követően sírva hívtam fel a kezelőorvosomat hogy kiborultam. Ő nem meglepő módon megtiltotta a letevését és újra azt mondta szedjem. Sajnos a szorongásom olyan extrém méreteket öltött hogy már szédültem napi szinten és folyamatosan hasi görcsök kínoztak ezen felül aggódtam a munkahelyen, emberekkel beszéd közben  és még sorolhatnám ez volt öt napig. Utána mikor szedtem ezek a panaszok fokozatosan megszűntek.

Most olyan mellékhatása van ennek a Brintellix nevű szemét antidepresszáns gyógyszernek hogy kiöli az érzelmeimet. Nyugodtabb vagyok de sokkal közönyösebb egy kicsit. Ja és híztam már 7 kilót a szedése alatt ami az önbizalmamat porig rombolta.

a képen látható az a gyógyszer melyet szedek naponta 10 mg-t!

Már másfél éve szedem és még ki tudja meddig kötelez rá a kezelőorvosom. Elvileg egész életemben szednem kell majd antidepresszánsokat mert a szorongásom és depresszióm olyan szintű hogy ezt megköveteli. Nélküle valószínűleg lelki roncs lennék.

Viszont a Frontin adagomat folyamatosan és fokozatosan csökkentem így végre normálisabban nem olyan fáradtan tudok lenni.Naponta két szemet szedek 0,25 mg-set ami azért már tényleg nem olyan vészes a régi 3x0,25 mg-hez képest!

Elkezdtem az elmúlt fél évben pszichoterápiba járni. A doktornőm a pszichiáterem és terapeutám is rendes, jó szakember nem mellesleg elég szexi is. Szeretek vele beszélgetni mert megnyugtat és szép kisugárzásával már önmagában gyógyító hatással van. Ő szerinte van egy kis lelki eredetű problémám is az idegrendszerieken (szorongás, depresszió F41.2 diagnózis) túl ez pedig a személyiség zavar.

Na most tudni kell hogy a személyiség zavarok rengeteg embernél előfordulnak. A legtöbb nem foglalkozik vele mert buta ahhoz is hogy észrevegye hogy Ő ilyen rossz karakterjegyekkel rendelkezik. Na szóval mikor elvégeztetett velem a terapeutám teszteket és interjút csináltatott, kikérdezett mindenről több ülésen keresztül kiderült hogy személyiség zavarom is van. De nem ijedtem meg tőle mert ez nem nagy baj hála istennek. A laikusoknak írom hogy ez olyan mint a magas vérnyomás. Sokszor nem tud róla az ember csak ha megméri és kiderül nagyon magas. A személyiség zavar is ilyen szinte népbetegség, majdnem mindenkinek van de roppant ritka az az ember aki ezt felvállalja és elmegy terapeutához hogy kezeltesse.

És van még egy dolog ami nagyon nem tetszik nekem. Két hete körülbelül az index című hirportál lehozott egy blogajánlót megtetszett a címe és rákattintottam. Abban a naiv hiszemben mentem rá hogy majd valami kertekkel foglalkozó blogban nézelődhetek szép növényeket ehelyett döbbentem ájultam majdnem el az ott olvasottakon. A blog címe nárcisz kertész na most nem a növényekről szól és főleg nem a kertészetről. A blog témája nemes egyszerűséggel a személyiség zavarban szenvedő (különös tekintettel a ma divat nárcisztikus személyiségekre) emberek pocskondiázása, negatív tulajdonságaik legjobban kidomborítása valamint a különböző dilettáns jellemzések fekete-fehér gondolkodással való megírása.

Eldöntöttem hogy na, ezt már nem. Ha senki nem emeli fel a szavát ez ellen akkor a lelki beteg emberek meg is érdemlik hogy még mindig ebben a kis országban Európa szívében meg vannak bélyegezve és kirekesztve. Amint megjelenik majd egy cikk az említett blogon azt ebben a blogban pontról pontra fogom kielemezni és kijavítom a hamisságokat és butaságokat amikkel már így is tele van az a blogocska.

Szóval egy kicsit átalakul ez a blog mert úgy érzem személyes felelősségem is hogy ne terjedjen az interneten a félinformációk, hazugságok áradata mint a lepra és hiteles valamint objektív jellemleírást kapjon a laikus olvasó az egyes betegségekről melyek lehetnek akár lelki vagy éppenséggel testi eredetűek is!

A bejegyzés trackback címe:

https://antidepressant.blog.hu/api/trackback/id/tr5812507543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A kettes pénztárnál tessenek fizetni 2017.05.16. 09:46:38

Szerintem sok igazság van abban, amit mond, és én is pedzegettem hasonló dolgokat az említett blogon korábban. A személyiségzavarosok maguk is szenvednek, tudomásom és tapasztalatom szerint nem megátalkodott gonosztevők, hanem maguk is áldozatai a helyzetnek. Viszont az érem másik oldala az, hogy a környezetüknek okozott szenvedésért ettől még igenis felelősek, és az elszenvedőknek joguk van nem tekintettel lenni a személyiségzavaros problémáira - méghozzá éppen az jogosítja fel őket erre, hogy a személyiségzavaros sincs tekintettel rájuk. Azt sem tudhatjuk, az ott elhangzott történetek azért fekete-fehérek-e, mert túloznak, akik elmesélik őket, vagy azért, mert tényleg extrém esetekkel találkoztak a mesélők. Ilyen esetek sajnos igenis vannak (ismerek durvábbakat is), más kérdés, hogy a személyiségzavarosok többsége ennél jóval enyhébb eset, és tény, hogy a megbélyegzés nem segíti őket. Viszont azt vegye figyelembe: amikor megbélyegzés történik, azt nem a ténylegesen abuzív kapcsolatban élő/élt áldozatok teszik, hanem azok az orvosok, akik ugyanazzal a névvel illetik az enyhébb esetek betegségét, mint a közveszélyesekét, miközben semmit nem tesznek a társadalom felvilágosításáért annak érdekében, hogy láthassuk: nem minden nárcisztikus automatikusan lelketlen tömeggyilkos. Még a személyiségzavarok és abúzióra való hajlam közötti korreláció is igen gyenge. Vagyis közel sem minden személyiségzavaros nyomja el a társát, és az elnyomóknak is viszonylag kis hányada személyiségzavaros.

Az ideális persze az lenne, ha mindenki mindent megtesz azért, hogy változzanak a sztereotípiák. Ettől azonban messze vagyunk, és nem is azok fogják tudni ezt elkezdeni, akik maguk is érintettek, és a saját problémáik feldolgozása az elsődleges nekik ahhoz, hogy egyáltalán megérthessék a jelenséget.
süti beállítások módosítása